Winkelmand

Sluit
KOM ONZE NIEUWE COLLECTIES BEKIJKEN IN ONZE SHOP TE AALST!

Veelgestelde vragen

59 euro, is dit voor een bril of voor de glazen?

Neen, het is wel degelijk een totaalprijs van 1 bril met 2 glazen, 1,5 HMC glazen, ontspiegeld en kras werend, aan de beste en scherpste prijs in België en omstreken. Geen leeftijdskortingen ... gewoon een vaste prijs. 

 

Is de 129 euro voor een multifocale bril of voor de glazen?

Het is wel degelijk een totaalprijs. 1 Bril + 2 multifocale bril glazen. 1,5 HMC multifocale glazen, ontspiegeld en kras werend, aan de beste en scherpste prijs in België.

 

Hoe kunnen jullie de beste kwaliteit garanderen aan zulke lage prijzen?

We zijn als fabrikant van brillen zeer goed geplaatst om brillen en brillenglazen met kleine marges te leveren.  Zoals u weet zijn onze winkels druk bezocht en is het doorgaans heel druk. Door het grote aantal brillen die worden verkocht, kan iedereen genieten van de scherpe prijzen. Wenst u een merkbril dan betaalt u gewoon de meerprijs tussen de 59 euro en de meerprijs van het merk. 

 

Wat zijn enkelvoudige en multifocale glazen? Een Leesbril of Glazen met blauw licht filter?

U heeft een bril met enkelvoudige lenzen nodig om duidelijk te zien in de verte of dichtbij.

 

Wat is het verschil met een multifocale bril?

Enkelvoudige brillenglazen hebben dezelfde sterkte over het hele glas. Een enkelvoudige bril is voor beter zicht dichtbij of veraf. Na de leeftijd van 40 jaar is de kans groot dat u te maken krijgt met twee sterktes in één oog. Als u een correctie nodig heeft voor zowel dichtbij als veraf, kan een multifocale bril de oplossing zijn. In multifocale brillenglazen zijn verschillende sterktes verwerkt. Met het bovenste deel kijkt u in de verte, met het onderste deel leest u.

 

Moet ik een verte of een leesbril hebben?

Als u moeite heeft met het zien van verre objecten, dan moet u een verte bril hebben. Bij de meeste mensen die een lange afstandsbril hebben, staat er een negatieve waarde op het voorschrift voor 'sterkte'. Als u moeite heeft met het zien van voorwerpen dichtbij of tijdens het lezen, dan heeft u een leesbril nodig. Uw voorschrift heeft meestal een pluswaarde op 'sterkte'.

Vanaf 35 jaar kun je last hebben van presbyopie. Naarmate je ouder wordt, neemt de elasticiteit van de ooglens steeds verder af. Hierdoor kunt u steeds moeilijker voorwerpen van dichtbij bekijken. U heeft een leesbril nodig als u moeite heeft met lezen of het zien van voorwerpen dichtbij. U merkt het ook als u de computer, het boek of de telefoon wat verder van u af beweegt, en je armen te kort lijken om nog comfortabel te lezen.

Blue Light Filterglas is ook bekend onder de naam Blue-Filter technologie. Lenzen met een blauw lichtfilter reflecteren het blauwe licht van een scherm gedeeltelijk. Met een blauwlichtfilter kunt u dus meer rust voor uw ogen ervaren. Dus ook als u op zoek bent naar multifocale of enkelvoudige brillenglazen. Heeft u geen sterkte nodig? Kies dan voor een montuur zonder voorschrift met Blue Light Filter.

 

Bril met blauwlichtfilter voor kinderen

Veel kinderen bekijken hun favoriete video's op een PC, laptop, tablet of smartphone. Het is een feit dat de ogen van kinderen meer en meer uren per dag worden blootgesteld aan verschillende soorten schermen. Een kinderbril met een blauw licht filterbril kan een verzachtend effect hebben op de ogen van kinderen. Bovendien zijn alle kinderbrillen voorzien van flexibele scharnieren en siliconen tips. Hierdoor is het eenvoudig om de brillen te verstellen en kan het montuur tegen een stootje.

 

Moet ik beschikken over een voorschrift?

Een voorschrift van uw oogarts is erg belangrijk. Zo kunnen we de sterkte van uw bril controleren als u twijfelt tijdens de bestelling en de productie. Als u echter in het bezit bent van een voorschrift voor uw bril of een document van uw huidige bril, dan willen wij dit document graag ontvangen. U kunt uw voorschrift of document bij het afrekenen toevoegen aan uw winkelmandje.

 

Als u geen voorschrift heeft zijn de correctiegegevens toch noodzakelijk?

Opgelet! Indien de klant een fout maakt bij het invullen van de correctie en geen kopie van het recept bij de bestelling toevoegt, kan dit leiden tot geen terugbetaling.

 

Kan ik voor mijn huidige montuur alleen nieuwe glazen bestellen?

Helaas is dat niet mogelijk. Brilconcept verkoopt alleen complete brillen: montuur met lenzen.

 

Hoe weet ik dat u min bestelling goed hebt ontvangen?

Wanneer u uw bestelling heeft doorgegeven, bevestigen wij deze automatisch per e-mail met een overzicht. Indien u geen bevestiging van ons ontvangt binnen 24 uur, neem dan contact op met onze klantenservice. (Dit geldt niet voor bestellingen die tijdens het weekend worden geplaatst, omdat ze op dinsdag worden gecontroleerd)

 

Welke betaalmethoden zijn beschikbaar bij Brilconcept?

De volgende betaalmethoden zijn toegestaan:

PayPal, Visa, Master card, Maestro en American Express

 

Kan ik een bril bestellen met glazen zonder sterkte?

Ja, u kunt een bril zonder correctie bestellen bij Brilconcept. Kies de optie "bril met 0 sterkte" tijdens de stappen in uw winkelmandje.  Bij twijfel kunt u contact opnemen met onze klantenservice: info@brilconcept.be

 

 

Kan ik een zonnebril bestellen met glazen op sterkte?

Ja, onder de rubriek "Zonnebrillen" vindt u de nodige informatie.

 

Hoe maak ik een bril best schoon, hoe reinig ik hem het beste?

Hieronder vindt u enkele tips voor het reinigen en beschermen van uw bril. Lees deze zorgvuldig om langer van uw nieuwe bril te kunnen genieten. Bescherm uw bril en doe uw bril altijd in een brillenetui.

Leg uw bril nooit met de lenzen op een tafel of een ruw oppervlak.

Zorg voor uw bril en vermijd contact met agressieve producten zoals detergenten, zuren, basen, haarlak, parfum en alcohol.

U kunt uw bril reinigen met lauw stromend water of met ons voorgeschreven product. Alleen het laatste kan gebruikt worden om uw glazen te ontvetten. Gebruik alleen een microvezeldoekje om de lenzen te reinigen en gebruik bij voorkeur geen andere materialen zoals kleding.

 

Tot wie kan ik me richten in geval van klachten?

Klantentevredenheid is een top prioriteit voor Brilconcept. Elke klant van BC met een vraag of klacht, vragen we daarom om altijd contact op te nemen met één van onze medewerkers. Zij zijn elke werkdag bereikbaar via mail of  via de link "Contact" die op de onderkant van de site beschikbaar is. Je mag er op rekenen snel een reactie te ontvangen. Men kan zich eveneens richten tot 
- Vision + Oost-Vlaanderen bvba - Valerius de Saedeleerstraat 97,

B-9300 Aalst, België. E-mail: info@brilconcept.be.

Bij buitengerechtelijke regeling van het geschil is de Consumentenombudsdienst van de FOD Economie bevoegd om elke aanvraag tot buitengerechtelijke regeling van consumentengeschillen te ontvangen. Deze zal op haar beurt de aanvraag ofwel zelf behandelen ofwel doorsturen naar een gekwalificeerde entiteit.

 

Waarom zijn sommige brillen zo snel uitverkocht?

De voorraden van de artikelen die we aanbieden zijn beperkt. Hierdoor kan het gebeuren dat populaire artikelen snel uitverkocht zijn, ook al hebben we er een groot aantal van beschikbaar. Snel zijn is daarom vaak de boodschap.

 

Hoeveel bedragen de verzendingskosten?

De verzending van je bestelling is gratis vanaf 59 euro.. Normaal betaal je 5,95 € verzendkosten voor een bestelling. Dit bedrag wordt gebruikt voor het samenstellen van je bestelling, het verpakkingsmateriaal en het leveren ervan op een postadres. 

 

Wat moet ik doen wanneer ik artikelen wil retourneren?

Wij vragen je om geretourneerde artikelen in hun oorspronkelijke verpakking en staat terug te sturen.  Uitsluitend netjes, ongedragen en (voor zover mogelijk) niet gebruikte artikelen worden geaccepteerd.

Beschadigde artikelen worden niet aanvaard. 

 

Is het mogelijk om geleverde artikelen on te ruilen in andere kleur?

We kunnen geen artikelen omruilen. We bestellen uitsluitend de glazen volgens voorschrift van de oogarts. En kunnen met deze geslepen glazen niets meer doen.

 

Hoe lang moet ik wachten op mijn bestelling?

Je ontvangt je bestelling meestal een 2-tal weken na je aankoop en bij sommige sales ontvang je de artikelen al na enkele dagen. Dit is afhankelijk van het type glazen.

 

Kan ik een bestelling annuleren?

Ja, dat kan. Als de verkoop nog geopend is kun je je bestelling zelf annuleren. Als de verkoop afgelopen is kun je ons contacteren via de `contact` klik onderaan onze webshop. indien je je bestelling wenst te annuleren. Zolang de bestelling nog niet verwerkt is, kunnen onze medewerkers van de klantendienst je bestelling in de meeste gevallen nog annuleren en tegenhouden, maar niet altijd.

 

Is er garantie op de artikelen?

Ja, de wettelijk garantieperiode is van toepassing op de artikelen die je koopt, vanaf het ogenblik dat je ze ontvangt.

 

Indien u andere vragen zou hebben, stuur ons een email  aan info@brilconcept.be of klik op contact onderaan onze webshop home pagina.

Nederlands nl