Winkelmand

Sluit
KOM ONZE NIEUWE COLLECTIES BEKIJKEN IN ONZE SHOP TE AALST!

Retourneren & Garantie

Service is een belangrijke pijler van Brilconcept.

Voldoet het product niet aan je verwachtingen, is er iets misgegaan met de levering of heb je een klacht? Wij helpen je graag. Je kan contact opnemen met onze klantenservice of langs gaan in één van onze winkels.

Een bril die je online hebt gekocht kun je altijd binnen 14 dagen na ontvangst naar ons terugsturen, behalve als deze voor jou op maat gemaakt is. Geef bij het aanmelden van je retour aan of je de bril wilt omruilen of dat je het geld terug wenst.

Verder geven wij op al onze brillen 2 jaar garantie: mocht deze bij normaal gebruik binnen de garantietermijn kapot gaan, dan heb je recht op reparatie of een een vervangend product. Schade door een ongeluk of onzorgvuldigheid valt niet onder de garantie.

Hoe retourneer ik een product?

Om in aanmerking te komen voor een retourzending, moet het artikel in dezelfde staat verkeren als waarin u het hebt ontvangen, ongedragen of ongebruikt, met de labels en in de oorspronkelijke verpakking. U hebt ook het ontvangstbewijs of een bewijs van aankoop nodig. 

Om een retourzending te starten, kunt u contact met ons opnemen via kristel@brilconcept.be. Als je retourzending wordt geaccepteerd, sturen we je een retourlabel en instructies over hoe en waar je je pakket naartoe moet sturen. Artikelen die naar ons worden teruggestuurd zonder eerst een retourzending aan te vragen, worden niet geaccepteerd. 

U kunt altijd contact met ons opnemen voor vragen over retourzendingen via kristel@brilconcept.be

Beschadigingen en problemen 
Controleer uw bestelling bij ontvangst en neem onmiddellijk contact met ons op als het artikel defect of beschadigd is of als u het verkeerde artikel ontvangt, zodat wij het probleem kunnen beoordelen en het in orde kunnen maken.

Uitzonderingen / niet-retourneerbare artikelen 
Bepaalde soorten artikelen kunnen niet worden geretourneerd, zoals bederfelijke waren (zoals voedsel, bloemen of planten), op maat gemaakte producten (zoals speciale bestellingen of gepersonaliseerde artikelen), en persoonlijke verzorgingsartikelen (zoals schoonheidsproducten). Wij accepteren ook geen retourzendingen van gevaarlijke stoffen, ontvlambare vloeistoffen of gassen. Neem contact met ons op als u vragen of twijfels hebt over uw specifieke artikel. 

Helaas kunnen we geen retourzendingen accepteren voor uitverkoopartikelen of cadeaubonnen.

Ruilen 
De snelste manier om er zeker van te zijn dat u krijgt wat u wilt, is om het artikel dat u hebt te retourneren, en zodra de retournering is geaccepteerd, een aparte aankoop te doen voor het nieuwe artikel.

Terugbetalingen 
Wij zullen u op de hoogte stellen zodra wij uw retourzending hebben ontvangen en gecontroleerd, en u laten weten of de terugbetaling is goedgekeurd of niet. Indien goedgekeurd, wordt u automatisch terugbetaald via uw oorspronkelijke betalingsmethode. Houd er rekening mee dat het enige tijd kan duren voordat uw bank of creditcardmaatschappij de terugbetaling heeft verwerkt en geboekt.

Nederlands nl